czwartek, 20 lipca 2017

Iga Wiśniewska "Przeklęta" BOOK TOUR

Znowu chętnie wracam do formuły, jaką jest Book Tour. To fajne doświadczenie, którym można podzielić się z innymi blogerami, przekazując książkę z rąk do rąk, dzięki organizatorce Krysi z bloga Literacki Świat Cyrysi. Tym razem trafiła do mnie książka, która trochę mnie rozczarowała. Dlaczego? Zapraszam na "Przekletą" Igi Wiśniewskiej.



Ten, kto lubi włóczyć się nocami po Wolnym Mieście Rades wie, że nie jest to specjalnie bezpieczne. Zwłaszcza, kiedy w mroku nocy czają się paranormalne istoty, lub gdy coś zaczyna bezlitośnie wbijać zmiennokształtnych, którzy do tej pory uważali się za nietykalnych. Wówczas zaczyna się wyścig z czasem... Trudno będzie dojść do tego, kto jest mordercą. Dlatego groźny władca zmiennokształtnych, tajemnicza kobieta, sympatyczny Rosjanin, zakręcony naukowiec i medium połączą siły, aby rozwiązać tę zagadkę. Liczy się czas, a zegar tyka...

Wolne Miasto Rades – to miasto, część Europy, w której krzyżują się niewidzialne linie mocy, przyciągające istoty paranormalne różnego rodzaju. Nie wszyscy śmiertelnicy mają tego świadomość. Miriam jednak jest wyjątkiem. Doskonale wie, kto rządzi miastem i zna jego mroczną stronę. Pewnego dnia dziewczynę odwiedza Dawid - władca Zmiennokształtnych, z prośbą o pomoc. Czego oczekuje od Miriam? Tak pokrótce wygląda fabuła książki. 

Iga Wiśniewska stworzyła powieść fantastyczną z elementami kryminału, powieści przygodowej oraz mitologii greckiej. Jest w niej coś fascynującego, zwłaszcza dla osób pasjonujących się tym gatunkiem literackim. Książka bowiem już od pierwszych stron porywa w wir wydarzeń, trzyma w napięciu, ale też zaskakuje niektórymi zwrotami akcji. Mi jednak ciężko było czytać tę powieść, bo sporo w niej chaosu, zwłaszcza na początku, potem niby okazuje się, że wszystko łączy się w całość i jest przemyślanie poukładane. Mam jednak niedosyt, bo zabrakło mi czegoś poza fantastyką. Czegoś, co sprawiłoby, że każdy sięgnąłby po tę książkę, może elementu romansu? Dla mnie sama tematyka paranormalna to zbyt mało, nie wciąga mnie na tyle, bym mogła się zachwycać książką.  



Nie mam jednak wątpliwości, że ten, kto lubi paranormalne, niewytłumaczalne zjawiska, fantastyczne moce, tajemniczość i atmosferę grozy, będzie zadowolony. Dla takiego czytelnika ta książka będzie nie lada gratką. 

Za udział w Book Tour z udziałem książki "Przeklęta" dziękuję Cyrysi ;) 
Regulamin do Book Tour znajduje się tutaj.

Wydawnictwo Lucky

1 komentarz:

  1. Dziękuję za udział w mojej zabawie i za subiektywną recenzję.

    OdpowiedzUsuń