poniedziałek, 21 listopada 2016

Ewa Przydryga "Motyle i ćmy" BOOK TOUR

Niestety ostatnio czas jakoś nie sprzyja mojemu czytaniu, a z czasem pewnie będzie o to jeszcze trudniej, bo trochę zmian zajdzie w moim życiu, ale póki co, po raz kolejny wzięłam udział w Book Tour organizowanym przez Literacki Świat Cyrysi. Tym razem z czytelniczej podróży dotarła do mnie powieść będąca debiutem literackim Ewy Przydrygi, zatytułowana "Motyle i ćmy". Jeśli jesteście ciekawi, czy mi się spodobała, zapraszam dalej :)



Główna bohaterka powieści - Julia stoi u progu wielkiej kariery w świecie mody. Właśnie zaprojektowała kolekcję ze złotych pajęczych nici, od której sukcesu zależy to, czy zdobędzie stanowisko, pieniądze i sławę. Tymczasem na miesiąc przed wielkim pokazem Paris Fashion Week ktoś włamuje się do jej pracowni i niszczy bezcenne stroje...
Niedługo potem okazuje się, że o młodą projektantkę upomina się jej tragiczna przeszłość. Krok po kroku poznajemy mroczne tajemnice i podążamy za Julią próbującą odkryć, kto i dlaczego usiłuje zrujnować jej obecne życie.
Miłość, tragiczna śmierć przyjaciółki sprzed lat, siostrzana więź, a także intryga kryminalna. W tle światowa stolica mody – Paryż – a także urokliwa Prowansja, egzotyczna Indonezja oraz… Poznań i jego nieznane zakamarki.*

Od samego poczatku powieści czytelnik czuje się zaintrygowany i troche przerażony, bo nie wie, co dalej może nastąpić. Im dalej brnie w książkę, tym więcej spotyka niewiadomych, a rozwiązanie zagadki dotyczącej tego, kto jest przyczyną całego zamieszania, poznaje dopiero na końcu. To jak puzzle, składane element, po elemencie. Autorka naprawdę świetnie poprowadziła te wątki, mocno je zapętliła, przez co powieść bardzo wciąga i nie sposób szybko ją odłożyć. 

Rzadko sięgam po gatunek jakim jest triller psychologiczny z wątkami obyczajowymi, ale dzięki Krysi poszerzam swoje horyzonty i tak stało się też tym razem. Historia Julii naprawdę mnie wciągnęła i zabrała w podróż, nie tylko czytelniczą, ale i po świecie. Paryż, Prowansja, a nawet egzotyczna Indonezja - te miejsca odwiedziłam wraz z Julią w świecie wyobraźni, co było naprawdę łatwe dzięki plastycznym opisom autorki i lekkiemu stylowi, jakim jest napisana książka. 

Jeśli Was też dręczą jakieś sekrety z przeszłości, które mają wpływ na teraźniejszość, to poznajcie historię Julki, na pewno Wam się spodoba. Polubią ją także ci, którzy lubią moczne, wciągające historie, szybką akcję i wielowątkowość. Polecam!

Za udział w Book Tour dziękuję Krysi z bloga Literacki Świat Cyrysi :)



Regulamin Book Tour znajduje się tu.

*http://novaeres.pl/katalog/tytuly?szczegoly=motyle_i_cmy,druk

3 komentarze:

  1. Dziękuję za udział w mojej zabawie. Cieszę się, że dzięki mnie poszerzasz horyzonty literackie i że książka przypadła Tobie do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka czeka już na czytniku. Jestem bardzo ciekawa tej publikacji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaintrygowałaś mnie! Lubie książki, których akcja dzieje się w związku z karierą zawodową :)

    OdpowiedzUsuń