piątek, 30 września 2016

"Jestem tu i teraz. Jak stać się uważnym we wszystkim, co się robi"The Mindfulness Project

Już od 14 września w księgarniach dostępna jest książka „Jestem tu i teraz. The Mindfulness Project”, która uczy, jak żyć z pełną uwagą. To zestaw ćwiczeń na koncentrację – choć łatwych do wykonania, to zadziwiająco skutecznych. Oto nowy sposób na bezstresowe i kreatywne życie. Zapraszam :)




 W 1968 roku Paul McCartney wyjechał z Beatlesami do Indii i nauczył się medytować, co stało się inspiracją dla słynnego „The White Album”. Angelina Jolie twierdzi, że odnajduje medytacyjne momenty uwagi, gdy siedzi na podłodze z dziećmi i rysuje. Na początku lat 90. trener NBA Phil Jackson święcił pamiętne triumfy z drużyną Chicago Bulls. Jak osiągnął zwycięstwo? Pomogły  nie tylko treningi, ale także specjalne techniki zainspirowane medytacją, które wzmocniły psychikę zawodników – mindfulness. Mindfulness to coraz popularniejsza na Zachodzie, prosta i efektywna metoda radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami – szkoła bycia tu i teraz, przeżywania chwili obecnej z pełną uwagą i bez osądzania. Pozwala ona uwolnić się od negatywnych emocji i złych nawyków, rozwijać kreatywność oraz uważnie spojrzeć na świat.

Badania naukowe dowiodły, że techniki mindfulness bardzo korzystnie wpływają na zdrowie i dobre samopoczucie. Uznawane są za osobną metodę terapeutyczną, która przynosi ulgę w depresji, chronicznych bólach, problemach emocjonalnych. W roku 1967 dr Herbert Benson z Uniwersytetu Harvarda zbadał osoby medytujące – ich temperaturę ciała, ciśnienie, częstotliwość bicia serca. Miały one o wiele lepsze wyniki w porównaniu z grupą osób niemedytujących. Ponadto dowiedziono, że mindfulness działa motywująco oraz znacznie zwiększa skuteczność w pracy.

„Jestem tu i teraz. The Mindfulness Project” zawiera ponad 80 prostych, interaktywnych ćwiczeń na rozwijanie kreatywności i ciekawości świata. Wykonywanie poszczególnych zadań przywraca utraconą łączność z ciałem i umysłem. Można wykonać wszystkie ćwiczenia albo tylko te, które odpowiadają bieżącym potrzebom. Ja nie mam odpowiednio dużo czasu, by wykonać wszystkie ćwiczenia, ale niektóre przykuły moją uwagę i postanowiłam z nimi trochę "powalczyć". 



Podeszłam do tych ćwiczeń z małą rezerwą, bo raczej nie skupiam się na tym, by liczyć rzeczy, które mijam po drodze, albo nie kolekcjonuję pozytywnych nagłówków z gazet. Trudno też wyobrazić mi sobie dzień bez telefonu, czy siedzieć nieruchomo przez 15 minut, nic nie robiąc. Ale stwierdziłam, że nie będę się negatywnie nastawiać. No i okazało się, że rzeczywiście ćwiczenia, których spróbowałam pozwalają pozbyć się negatywnych emocji, znaleźć oddech w zabieganym dniu i nawet polubić kamyk, któremu się nadało imię. No i nie muszę chyba wspominać, jak bardzo terapeutycznie wpływa na każdego głośnie śpiewanie, nieważne, czy w tonacji. Milo było spróbować różnych rodzajów kawy, a na koniec wysnuć wnioski ze sporządzonych notatek :)

Jeśli macie ochotę nieco się wyciszyć w codzienności i odnaleźć "JA", które gdzieś się zagubiło po śród zgiełku i pośpiechu, to warto skorzystać z zaproponowanych w książce ćwiczeń. Polecam!

Za egzemplarz recenzencki dziękuję Wydawnictwu MUZA :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz