niedziela, 29 listopada 2015

Remigiusz Mróz "Zaginięcie"

"Zaginięcie" to kolejna powieść opisująca prawnicze działania Joanny Chyłki i Kordiana Oryńskiego. Koleżanka prawniczki zgłasza się do niej w nocy, opowiada o tym, że jej córka zniknęła, a policja właśnie ją i jej męża oskarża o celowe pozbycie się córki. Prosi dawną znajomą o pomoc w obronie. Nie zdradza jednak wielu tajemnic, które dotyczą tej sprawy, a jak się później okazuje, droga do prawdy jest długa i kręta. Kolejne charakterystyczne postaci, kolejne specyficzne osobowości i kolejne niespodziewane zdarzenia. Nie wspomnę już o niemniej zaskakującym zakończeniu... 

Chyłka to najbardziej charakterna postać, z jaką się ostatnio spotkałam w literaturze. Cięta riposta, to drugie imię Joanny, wyczuciem ludzkim, to ona nie grzeszy, ale chyba na tym polega jej urok, że wie kiedy, komu i jak dopiec. W tej części jest ona pokazana wielowymiarowo, ale mimo wszystko nie traci na tym jej charyzma i butność. No i zawsze najważniejsze jest dla niej dobro klienta, choćby miało się to odbyć kosztem jej osoby. Nie chcę jednak spoilerować, więc zapraszam do lektury!

To kolejna powieść, która potwierdza, jak wielkim mistrzem słowa jest Remigiusz Mróz. Teraz nic nie pozostaje, tylko czekać
na kolejną część o losach Chyłki i Zordona. Moja kobieca dusza wyczekuje wątku romansowego, może się doczekam? :)


4 komentarze:

  1. Kurcze. Wszyscy się tym Mrozem zachwycają. Chyba muszę sprawdzić go.

    OdpowiedzUsuń
  2. I ja jestem zachwycona twórczością Mroza. Świetnie pisze!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam zamiar rozpocząć znajomość z autorem od pierwsze części, "Kasacja" powinna wpaść w moje ręce już w święta więc powinnam szybko nadrobić "Mrozowe" zaległości. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń